Rețeaua independentă de măsurare a calității aerului a înregistrat sâmbătă noaptea (4/5.01.2020) depășiri de aproape 700% pentru poluarea cu particule microscopice!
Octavian Berceanu, consilier general USR spune:
„Poluarea aerului din București e la fel ca în Sydney după incendii imense!”
Rețeaua independentă de senzori – airly.eu – a înregistrat sâmbătă seară la ora zece o depășire record de până la 667% (167 µ g/m3) pentru poluarea cu PM 2,5 (particule microscopice cu dimensiuni sub 2,5 microni) și 478% (239 ug/m3) pentru PM10
(particule microscopice cu dimensiuni sub 10 microni) la stația de pe bulevardul Barbu Văcărescu din Capitală. Și la stația de pe Șoseaua București Târgoviște s-au înregistrat valori impresionante: depășiri de 654% (163 µg/m3) pentru poluarea cu PM 2,5 și 484% (242 µg/m3) pentru PM10. La toate cele 16 stații s-au înregistrat depășiri între 200 și aproape 700% pentru cei doi indicatori.

Și rețeaua aerlive.ro a înregistrat depășiri pentru cei doi indicatori.

Rețeaua oficială de măsurare a calității aerului, aflată la Agenția pentru Protecția Mediului București, a înregistrat și ea depășiri, însă ceva mai mici, deoarece nu este funcțională în totalitate, potrivit datelor comunicate public. Pentru poluarea cu PM 2,5 a înregistrat date o singură stație din 7, cea de la Lacul Morii, aceasta năsurând un maxim de 111.37 µg/m³ la ora 23.00, ceea ce este o depășire de peste 400%. Pentru poluarea cu PM 10, doar 3 stații au înregistrat valori (Lacul Morii, Șoseaua Mihai Bravu și Universitate) pentru acest indicator, maximul ajungând la 151µg/m³ la Universitate, ceea ce înseamnă o depășire cu 300%.


Potrivit consilierului general al Capitalei Octavian Berceanu, copiii sunt foarte afectați de această situație, iar consecințele sunt devastatoare.
”Valorile peste 60 de micrograme de particule fine existente într-un metru cub de aer fac că acestea să treacă de plămâni și să se depună din sânge direct în organe!
Astfel apar bolile cardio-vasculare, crește incidența masiv a numărului de accidente vasculare, iar mortalitatea explodează. La copii, cei mai puțin protejați biologic de sistemul imunitar, poluarea se traduce prin distrugerea organelor interne, alienare mentală și boli cronice nespecifice vârstei. Copiii respiră aerul cel mai poluat din cauza concentrației duble de poluanți în primii 120 de cm de la sol, valori care nu fac obiectul măsurătorilor”.
Acesta a transmis o scrisoare deschisă, ministrului Mediului, Costel Alexe, și îi cere să ia măsuri.
”Măsurătorile parametrilor calității aerului respirat din Sydney și București au valori comparabile. Suspensiile de particule PM10 / PM2.5 aduc moartea. După incendii forestiere imense, poluarea aerului din Sydney e la fel ca cea din București! Datele oficiale emise ne spun că totul e bine. Știm că personalul din Ministerul Mediului – România este numit politic și nu are nici cea mai mică aplecare spre protejarea cetățenilor și a cadrului natural. (…) Știm că Garda Națională de Mediu este o structură funcțională infracțională, stim din teren, dovadă gropile de gunoi ilegale din București si Ilfov și măsurătorile emisiilor măsluite! Știm pentru că ne îmbolnăvim și murim pe capete! (…) Domnule ministru, vrem să știm poluarea reală din orașe atunci când citim datele oficiale, nu să fim mințiți ca pe vremea lui Ceaușescu! Vrem ca datele corecte și asumate oficial să fundamenteze măsurile pe care, fără echivoc, sunteți obligat să le luați!”

Alexandru Rădulescu, voluntar la Asociația Comunității pentru Schimbare „Mama Natură”, a declarat că valori atât de mari au mai fost înregistrate în București când a avut loc incendiul de pe Șoseaua Fundeni, din 20 decembri e 2019, iar Ro Alert a transmis populației să stea în casă.
Hotnews.ro a scris în noiembrie 2019:
În ultimele luni au loc în mod frecvent depășiri pentru poluarea cu PM2,5 și PM10, noaptea și în weekend. situație bizară în condițiile în care aceste depășiri sunt cauzate în principal de poluarea produsă de traficul rutier, la orele de vârf. Autoritățile însă nu ne-au dat nicio explicație și nu au luat nicio măsură, iar lucrurile au rămas neschimbate
După publicarea textului, reprezentanții Primăriei Capitalei au transmis Hotnews.ro un răspuns în care spun că nu este de competența lor să cerceteze cauza, iar datele înregistrate de airly.eu nu sunt oficiale.
Surse:
hotnews.ro
digi24.ro
lbertatea.ro
b1tv.ro
realitatea.net
ziare.com
CLARIFICĂRI
Această situație stranie în care de mai multe luni am putut constata măriri foarte periculoase ale poluării maxim admisibile cu microparticule noaptea și în weekend-uri nu are o explicație naturală.
Activitatea industrială este diminuată, iar incendiile sau arderile deșeurilor la gropile ilegale de gunoi ale Bucureștiului nu prezintă vreo creștere în aceste perioade, dimpotrivă.
E surprinzător că se emit ipoteze legate de surse ca arderea combustibililor fosili în automobile sau în centrale termoelectrice. Totuși nici acestea nu au o creștere semnificativă în perioadele amintite.
Ne miră că NIMENI până acum nu a luat în discuție contribuția masivă la poluarea cu PM10 și PM2,5 a motoarelor de avion!!! E știut că la nivel mondial cea mai mare sursă de poluare este dată de avioane.
CONCLUZIE
Totuși noi credem că nici măcar aceasta nu este cauza principală a anomaliilor statistice (deși au o contribuție mare!), ci emisia controlată de CHENTRAILS declanșate automat din avioane în mod programat, probabil tocmai pentru a compensa scăderea naturală a emisiilor de microparticule din aceste perioade de activitate industrială scăzută!