Chiar dacă cei sceptici nu cred aceasta, la ora actuală se ştie că există anumite brevete ce fac posibilă existenţa şi manifestarea chemtrails-urilor, care în realitate sunt atacuri permanente asupra biosferei, ce se desfăşoară cam pe întreaga suprafaţă a globului.
Există la ora actuală dovezi conform cărora au fost depuse unele brevete referitoare la folosirea acestor tehnici de răspândire a feluritelor substanţe chimice cu ajutorul unor aparate ce sunt montate pe unele avioane care pulverizează efectiv astfel de substanţe chimice atunci când se deplasează cu o viteză foarte mare.
În cadrul brevetelor lui Bernard Eastlung se menţionează că este posibilă cu uşurinţă dispersarea bariului în straturile superioare ale atmosferei şi se specifică faptul că aceasta este de natură să mărească foarte mult conductivitatea, favorizând în felul acesta folosirea sistemelor secrete de tip HAARP („Method and Aparatus for Altering a Region in the Earth’s Atmosphere, Ionosphere, and/ or Magnetosphere“, Unites States Patent 4.686.605/eastlund/11aug1987).
Un alt brevet este acela ce se referă la răspândirea atomilor liberi de bariu şi a ionilor de bariu pentru a crea în felul acesta nori ionizaţi în straturile superioare ale atmosferei. Această informaţie a fost difuzată încă din anul 1969. În cazul acestui brevet, se specifică folosirea drept carburant a hidrazinei (N2H4) sau a amoniacului lichid (NH3). (United States Patent:-US 3813875/issued/filed dates: 4 iun 1974 / 28 apr 1972).
Un alt brevet descrie modalitatea de dispersare a polimerilor în spaţiul aerian. În timpul furtunilor, vântul agită amestecul respectiv, iar polimerii ajung în felul acesta să absoarbă ploaia („Method of Modifying Weather“, United States Patent 6.315.213/cordani/13 noi 2001).
Un alt brevet se referă la un aparat sau instrument al cărui sistem de pulverizare este conectat în prealabil la motorul avionului pentru vaporizarea anumitor produse sau substanţe lichide. Acest sistem se ajustează în funcţie de viteza de deplasare a avionului („Liquid Atomizinig Apparatus for Aerial Spraying“, United States patent/4.948.050/picot/14 aug 1990, http://patft.uspto.gov).
Anumite analize ce au fost realizate în laborator pentru a se constata compoziţia chemtrails-urilor au evidenţiat că ele conţin substanţe chimice extrem de toxice, bacterii exotice şi chiar anumite virusuri. Este important să reţinem că chemtrails-urile nu trebuie să fie niciodată confundate cu contrails-urile. Contrails-urile sunt determinate de condensarea sau îngheţarea bruscă a vaporilor de apă ce rezultă îm urma combustionării cherosenului. În acest caz avioanele cu reacţie nemodificate lasă şi ele unele urme albe, dar aceste urme dispar foarte repede. Efectele profund nocive ale chemtrails-urilor sunt cu uşurinţă observabile de către fiinţele umane care se află în zonele unde au loc astfel de dispersări şi este necesar să reţinem că substanţele ce alcătuiesc chemtrails-urile au fost analizate în laborator în mai multe rânduri. Astfel de analize de laborator, au fost efectuate în Ontario (Canada) în anul 1999 şi ele au evidenţiat prezenţa unor particule de aluminiu de 10μm (microni) – exact acelaşi tip de particule precum acelea care sunt specificate de compania Hugues Aircraft în anul 1991 şi care după aceea a fost depus în vederea atestării unei astfel de metode de „însămânţare“ a norilor. Majoritatea testelor de laborator indică prezenţa polimerilor foarte fini de aluminiu şi a altor substanţe „materiale“ care de îndată ce sunt absorbite la nivelul căilor respiratorii se dovedesc a fi extrem de nocive pentru sănătate. Ceea ce este şi mai grav este faptul că unele cercetări de laborator întreprinse cu privire la astfel de substanţe ce sunt răspândite atunci când apar chemtrails-uri au scos, în final, la iveală prezenţa a numeroase bacterii exotice, şi chiar a unor virusuri cum ar fi virusul gripei aviare (H1N1), cât şi prezenţa deocamdată inexplicabilă a unor celule sanguine uscate.
Aceste descoperiri au fost făcute cu ocazia arestării la sol pe aeroportul din Pudong a unui avion diplomatic al SUA ce avea recipiente metalice pe jumătate golite prin sistemul de spray-ere montat pe aripi, dar și în cazul celor două avioane forțate să aterizeze îm Niger și în India în 26 iunie 2009, care aveau fiecare posibilitatea de a dispersa în aer 45 de tone de substanțe lichide periculoase pentru sănătatea omului.